KUNTOBALETTI

Koulumme kehittämä klassisen baletin pohjalta syntynyt tehokas kuntoilumuoto, jossa tärkeä osa baletin liikemaailmaa yhdistyy aerobisen kunnon kasvattamiseen.

Tunnilla painotetaan liikeratojen kehittämistä useilla toistoilla. Kokonaisvaltaiseen kehonhallintaan tähtääviä harjoitteita vaihtelevasti eri kerroilla. Esim. lattiatankoa, helppoja balettisarjoja ja venyttelyitä. Harjoitteita tehostetaan joskus jumppakuminauhalla.

Tunteihin sisältyy kattava lihaskunto-osuus, monipuolisesti tanssillisia balettiharjoitteita sekä tangolla että keskilattialla. Lauantain pidemmällä tunnilla lisäksi enemmän venyttelyitä ja kehonhuoltoa.

Tasosuositukset samat kuin aikuisbalettitunneilla.

Asusteet: joustava tanssiasu, balettiosioon toimii tanssitossut tai sukat ja kunto-osioon tanssitossut tai tanssilenkkarit. Oma jumppakuminauha mukaan.

Ilmoittautumaan (=Extranettiin) pääsee tästä. Tervetuloa!


Kuva kuntobalettitunnilta, keskellä opettaja Maria Hostikka
Kuva: Riitta Suurla


Takaisin tuntiselosteisiin

Päivitetty 8.8.2019 - © 2004 Lazzi Productions & Amina - Kaikki oikeudet pidätetään - Webmaster